15.12.2018

Investeerisid maasoojuspumpa, kuid millal see end ära tasub?
Paigaldasid õhk-õhk või õhk-vesi soojuspumba, et juba toimiva küttesüsteemi küttekuludelt kokku hoida, kuid oodatud kokkuhoid on väiksem lubatust?
Paigaldasid ka ioonkatla, et säästa elektrienergia tarbimiselt, kuid mitte midagi?
Mis täpselt märkamata jäi?
Soojuspumpade näol ei ole teil tegemist tasuta generaatori soetamisega. Soojuspumbad tarbivad elektrienergiat.
Soojuspumbal on „välja- ja sisselülitamise“ seade etteantud temperatuuri arvestades nö ideaalsetes tingimustes. Reaalsetes tingimustes on energiatarbimine vähemalt 1,5 kW/h, mis on 0,3kW elektrit rohkem 1 kW soojuse tootmiseks kui ideaalsetes tingimustes.
Võtmeks selle küsimuse lahendamiseks ongi uued küttesüsteemid Aoterm. Ioonkatla (9kW) elektrienergia tarbimine on keskmiselt 4kW tunnis. Elektroodkompleks Aoterm (9kW) tarbib 2 kuni 2,5 kW tunnis.
Tänu konstruktiivsetele erinevustele on elektroodkompleks vähem vastuvõtlik objekti üldisele soojuskaotusele.Elektroodkompleks Aoterm
Põhielektroodmoodulis kasutatakse isereguleeruvat EVN-1M vee- ja elektrisoojendit, mis annab energia kokkuhoidu, sest töötab negatiivse tagasiside printsiip – väiksem energiatarbimine tuleneb kõrgest temperatuurist soojusvahetis ja temperatuuri kasvades energiatarbimine väheneb.
Suletud elektroodkompleks töötab vahelduvvooluga 380V. Kui käivitate külma soojuskandjaga kompleksi, siis võib energiatarbimine minna üle üldnimiväärtuse. Soovitav on temperatuuri järjepidevalt alandada. Energiatarbimine vastavalt üldnimiväärtusele on 5-7 sekundit, peale mida energiatarbimine väheneb ning püsib nimiväärtusel kuni temperatuur soojuskandjas on 75-80 kraadi ning miinimum temperatuurini väheneb hüvitamaks vajalikke soojusväljastusi kütteringis.

Aoterm moodul

Kui soojuskandja temperatuur on lähedal keemistemperatuurile elektroodmooduli sisendis, siis energiatarbimine on väiksem (automaatikaga reguleerimine toimub ainult isereguleerivates teist tüüpi moodulites), seetõttu ongi akumuleerivas tankis moodulid lukustatud, kus toimubki kahekäigulise või kolmekäigulise kraaniga doseeritud soojuskandja väljastamine, et kanda soojusvaheti kaudu soojust objekti küttevooluringi.
Kui akumuleerivas tankis tõuseb soojuskandja temperatuur väheneb tema kraanis (kahe- või kolmekäigulises) liikuv maht, see hoiab soojusvooluringis soovitud temperatuuri. Nii mõjutab üldtemperatuuri kompleksis jahutatud tagastus vähem.
Alates sellest momendist lülitatakse automaatselt ja järjestikku elektroodmoodulid välja, et säilitada energia vajalike võimsusteni. Nii tagatakse stabiilne toimimine ja välditakse temperatuuri ja rõhu edaspidist tõusu.
Termorelee või mõne muu seadmega, olenevalt elektrimooduli tüübist, tagatakse elektroodmoodulite järjestikune välja- ning sisselülitamine, vastavalt temperatuuri muutumisele.

Lisa oma kommentaar


− 3 = kaks

Auto varuosad – Alvadi

Parim valik Eestis, üle 170 000 autovaruosa! Iga sõiduauto omanik puutub pidevalt kokku probleemiga, mis on seotud oma neljarattalisele „sõbrale” […]

Autokool Atlanta

Kui tekkis arusaam, et juhiload on vajalikud, jääb üle vaid teha õige autokooli valik. Valiku tegemisel peab arvesse võtma mitut […]

Autokool Drive

Meie ülikiires elus on auto olemasolu saanud inimesele vajaduseks, mis võimaldab säästa aega. Parim viis liituda autojuht-amatööride seltsiga on teha […]